مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1395 ساعت 03:102016-05-06اقتصادي

ساخت سنسور تشخیص آلاینده های شیمیایی در اماکن عمومی


پژوهشگران پارک علم و فناوری تهران در حوزه پدافند غیرعامل سنسورهایی برای تشخیص آلاینده های شیمیایی عرضه کردند که به گفته آن ها این سنسور در مکان های عمومی مانند متروها و صنایع شهری که احتمال بروز خطر یا پخش مواد سمی به صورت گازی وجود دارد، - به کار می رود.

امیر شیخی هامقدم، مجری طرح در گفت‎وگو با خبرنگار علمی ایسنا از تلاش این شرکت دانش بنیان برای تولید لیدار خبر داد و گفت: در حوزه اسپکتروسکوپی، پروژه تولید محصول پیشرفته لیدار برای آنالیز اتمسفر یا جو را در دستور کار قرار دادیم.

وی لیدار را ابرازی دانست که با تاباندن نور لیزر به اتمسفر، گازهای موجود در اتمسفر یا جو را شناسایی می کند و اضافه کرد: لیدارها با برد یک تا 10 کیلومتر و بالاتر ساخته می شوند و این فناوری در مرزهای دانش روز دنیا قرار دارد.

مجری طرح با تاکید بر این که برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه با کمبودهای مالی مواجه هستیم، اظهار کرد: در صورت جذب سرمایه، اقدام به ساخت اولین لیدار تشخیص گاز با کاربردهای شهری و پدافند غیرعامل خواهیم کرد.

شیخی ها، ساخت سنسورهای تشخیص آلاینده های شیمیایی یا مواد سمی را از دیگر زمینه های تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: این سنسور دارای کاربردهای صنایع شهری، تونل ها، متروها و مکان های عمومی که احتمال بروز خطر یا پخش مواد سمی به صورت گازی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سنسور تشخیص آلاینده های شیمیایی در اماکن عمومی

ساخت سنسور تشخیص آلاینده های شیمیایی در اماکن عمومی