مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 15:252016-05-06بين الملل

تجمع اعتراضی روزنامه نگاران مصری در قاهره


جمعی از روزنامه نگاران مصری در اطراف دفتر سندیکای روزنامه نگاران در شهر قاهره که اخیرا مورد یورش پلیس این کشور قرار گرفت، تجمع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، مقامات این سندیکا، یورش پلیس مصر به این دفتر در روز یکشنبه را یک حمله بزرگ و جنجالی علیه کرامت خبرنگاران اعلام کرده و خواستار برکناری وزیر کشور شدند.

این در حالی است که این وزارتخانه مصر اعلام کرد، بازداشت دو خبرنگار در این یورش بر اساس قانون و بنا بر حکم صادر شده از سوی دادستان کل مصر انجام گرفته است.

همچنین شماری از وکلای مصری نیز برای اعلام همبستگی خود، در این تجمع به روزنامه نگاران پیوستند.

روز سه شنبه، به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات این سندیکا یک بنر سیاه در اعتراض به بازداشت های اخیر در مصر نصب کرده بود.

دادستانی کل مصر انتشار هر نوع مطلب از سوی کلیه رسانه های صوتی و تصویری اعم از داخلی و خارجی در خصوص تحقیق و احضار علیه سه روزنامه نگار مصری را تا پایان تحقیقات ممنوع اعلام و تأکید کرد که تنها بیانیه های این دادستانی در این مورد قابل انتشار است.

هم چنین جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران مصری روز دوشنبه گذشته نیز با تجمع در مقر سندیکای روزنامه نگاران در مرکز قاهره به بازداشت عمرو بدر و محمود السقا ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع اعتراضی روزنامه نگاران مصری در قاهره

تجمع اعتراضی روزنامه نگاران مصری در قاهره