مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 10:202016-05-06دانش

موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان در توسعه گردشگری ساحلی


عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اکوتوریسم یکی از بخشهای مهم صنعت توریسم است که در دهه اخیر رشد سریعی در جهان داشته که در این رابطه می توان گفت اساس صنعت توریستی هر منطقه، - طبیعت آن است.

دکتر حسین نگارش در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: در سالهای اخیر به بخش صنعت توریسم در توسعه منطقه ای توجه زیادی شده است.

وی تصریح کرد: اکوتوریسم همزیستی مسالمت آمیز انسان و طبیعت و بهره برداری انسان از طبیعت در راستای توسعه پایدار است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: یکی از مهمترین بخش های طبیعت که بیشتر توریست ها به آن علاقه مندند سواحل است.

وی بیان کرد: گنجینه پتانسیل های اکوتوریستی سواحل دریای عمان می تواند این منطقه را به یکی از قطب های اکوتوریستی کشور تبدیل کند.

نگارش در ادامه خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از مرز بندر گواتر در مرز پاکستان تا بندر جاسک در استان هرمزگان از موقعیت ویژه ای جهت توسعه توریسم ساحلی برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان گفت: سواحل استان سیستان و بلوچستان از لحاظ ویژگیهای اکوتوریستی مانند گل فشان ها، مانگروها، خور باهو کلات، خلیج گواتر، سواحل بالا آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان در توسعه گردشگری ساحلی

موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان در توسعه گردشگری ساحلی