مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 02:102016-05-05اقتصادي

اجرای پروژه اثرات آلاینده ها در خلیج نایبند طی امسال


رییس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت از تصویب طرح پیشنهادی این پژوهشگاه در صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست خبر داد و گفت: - این پروژه در زمینه بررسی آلاینده ها در منطقه خلیج نایبند در سال جاری اجرایی خواهد شد.

ابراهیم علایی در گفت وگو با خبرنگار علمی ایسنا در این باره توضیح داد: پروتکل حفاظت از تنوع زیستی منطقه راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) دارای 4 پروتکل اصلی حفاظت از محیط زیست ، کنترل آلاینده ها ، کمک به حفظ ذخایر زیستی از طریق تنوع زیستی و کنترل آلاینده های ویژه حاصل از فعالیت های مربوط به استخراج و استحصال منابع نفت در خلیج فارس است.

وی ادامه داد: بر اساس این پروتکل ها تسهیلاتی از سوی صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) به منظور اجرای طرح های زیست محیطی برای کشورهای تولید کننده نفت در منطقه خلیج فارس مانند ایران و عراق در نظر گرفته شده است که بر این اساس کشورهای منطقه طرح های تحقیقاتی پیشنهادی خود را ارائه می دهند.

علایی با تاکید بر این که اجرای این طرح ها به صورت مشارکتی صورت می‎گیرد، افزود: در طرح هایی که توسط صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) به تصویب می رسد، بخشی از اعتبارات از سوی سازمان ملل و بخشی دیگر از طریق دستگاه ارائه دهنده تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه اثرات آلاینده ها در خلیج نایبند طی امسال

اجرای پروژه اثرات آلاینده ها در خلیج نایبند طی امسال