مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 01:512016-05-05سياسي

ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮی شناخت چیستی جامعه و طبقه بندی اجتماعی در پویش های فکری عصر اسلامی


مواجهه نظری قدما با امر اجتماعی یا شناخت جامعه در عصر اسلامی، با دو زمینه الگوی علم شناسی قدما و مبانی انسان شناسی ارتباط وثیقی دارد.

- شناخت چیستی جامعه و طبقه بندی اجتماعی در پویش های فکری عصر اسلامی مواجهه نظری قدما با امر اجتماعی یا شناخت جامعه در عصر اسلامی، با دو زمینه الگوی علم شناسی قدما و مبانی انسان شناسی ارتباط وثیقی دارد.

چکیده طی سده های میانه در پهنه جغرافیایی خلافت اسلامی، تمدنی پدیدار شد که بعدها به نام تمدن اسلامی نامیده شد.

در این دوران، اندیشه ورزان این حوزه تمدنی، گام های بلندی را در فراگیری، باز تفسیر، تولید و توزیع علوم و فنون برداشتند و حاصل آن نیز عرضه آثار و متون علمی با ارزشی در حوزه های مختلف علمی بود.

در میان شاخه های مختلف علوم، حوزه معارف انسان شناسی از ویژگی قابل تاملی برخوردار بود و مسائلی نظیر چیستی انسان و جامعه، ویژگی ها و ممیزات انسان و حیات اجتماعی وی نسبت به دیگر موجودات، سرشت زندگی اجتماعی و قوانین حاکم بر حیات اجتماعی انسان، حرکت تاریخ، جهت و مضمون آن، مجموعاً گوشه هایی از معضله های فکری دانشمندان مسلمان را در این حوزه بازتاب می داد.

مسئله تحقیق عبارت است از این که کوشش های نظرورزانه اندیشمندان این عصر در باره چیستی جامعه، علم الاجتماع و طبقه بندی اجتماعی در کدام سرمشق های ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮی شناخت چیستی جامعه و طبقه بندی اجتماعی در پویش های فکری عصر اسلامی

ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮی شناخت چیستی جامعه و طبقه بندی اجتماعی در پویش های فکری عصر اسلامی