مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 00:212016-05-05اقتصادي

فارس گزارش می‎دهد تداوم بارش‎ و حمله حلزون‎ها به مزارع و باغات گلستانی‎ها


هوای سرد و تداوم بارندگی، اگر چه اثرات بسیار ارزشمندی بر ذخایر آبی گلستان دارد اما این شرایط جوی به معنای افزایش آفت حلزون در مزارع گلستانی‎ها است.

- تداوم بارش‎ و حمله حلزون‎ها به مزارع و باغات گلستانی‎ها هوای سرد و تداوم بارندگی، اگر چه اثرات بسیار ارزشمندی بر ذخایر آبی گلستان دارد اما این شرایط جوی به معنای افزایش آفت حلزون در مزارع گلستانی‎ها است.

" از گرگان، در حالی که به ندرت حلزون در این موقع از سال در مزارع گلستانی ها یافت می‎شد، اما امسال با توجه به شرایط جوی، حلزون‎ها در مزارع گلستانی‎ها شرایط را برای کشت بسیاری از صیفی‎جات و حتی درختان باغی مشکل ساخته‎اند و همچنان خرید سموم مرتبط با این آفت در گلستان رونق دارد.

بسیاری از گلستانی‎ها از زمستان امسال با مشکل حلزون‎ها دست و پنجه نرم می‎کنند و در حالی که تصور می‎شد با فصل بهار و افزایش گرما، به شکل طبیعی این مشکل حل شود اما تداوم کاهش دما و افزایش رطوبت همچنان موجب شده تا این آفت خسارات جدی به محصولات گلستانی‎ها وارد سازد.

اکنون تنها اثرات مخرب حلزون‎ها برای محصولاتی چون کاهو و سبزیجات در گلستان نیست، بلکه امسال این نوع نرم‎تن در اقدامی نادر حتی بوته‎های پیاز‎ منطقه را هم مورد حمله قرار داد و بسیاری از برگ‎های درختان باغی همچون گلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می‎دهد تداوم بارش‎ و حمله حلزون‎ها به مزارع و باغات گلستانی‎ها

فارس گزارش می‎دهد تداوم بارش‎ و حمله حلزون‎ها به مزارع و باغات گلستانی‎ها