مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 21:252016-05-05بين الملل

"هواوی" متهم به جاسوسی شد


شرکت «هواوی» بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند در چین در مظان اتهامات جاسوسی قرار گرفته که آمریکا و کانادا به این شرکت نسبت داده اند.

- شرکت هواوی بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند در چین در مظان اتهامات جاسوسی قرار گرفته که آمریکا و کانادا به این شرکت نسبت داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، هواوی سومین سازنده بزرگ این تلفن ها در جهان و رقیب بزرگ شرکت اپل به حساب می آید و در چین و بسیاری از کشورهای دیگر مشتریان فراوانی دارد.

این در شرایطی است که شرکت چینی به دلیل اینکه دست اندرکار امور مخابراتی و ساخت تلفن های همراه می باشد از ابتدای کار از سوی آمریکا به دلیل اقدامات جاسوسی که البته هرگز به طور دقیق ثابت نشده، مورد اتهام قرار گرفته است.

تازه ترین مورد اتهامی به این شرکت نیز از سوی کانادا مطرح شده و کنسولگری این کشور در هنگ کنگ حاضر به دادن روادید به دو نفر از کارمندان این شرکت نشده است.

کنسولگری پس از 2 سال بررسی، به این دو نفر اعلام کرده است که آنها جزو فهرستی قرار گرفته اند که مربوط به برخی از مهاجرانی است که در فعالیت های تروریستی و جاسوسی دست داشته اند.

نمایندگی دیپلماتیک کانادا صریحا این افراد را جاسوس قلمداد نکرده اما در فهرستی قرار داده است که بی ارتباط با فعالیت های جاسوسی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"هواوی" متهم به جاسوسی شد

"هواوی" متهم به جاسوسی شد