مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 14:252016-05-05پزشكي

شناسایی کانون جدید بیماری دامی تب برفکی در شهرستان مهاباد


کانون جدید بیماری دامی تب برفکی در شهرستان مهاباد شناسایی و اقدامات اولیه برای مهار این بیماری انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما"، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: این کانون در چهار روستا در بخش خلیفان شهرستان مهاباد مشاهده شده که بلافاصله برای جلوگیری از شیوع و گسترش آن اقدامات اولیه انجام شده است.

حسن پور افزود: در این روستاها مجموع تلفات دام به هشت رأس رسیده است که برای جلوگیری از شیوع آن عملیات لازم از جمله ضدعفونی جایگاههای دام، مایه کوبی و قرنطینه دامی در حال انجام است.

حسن پور گفت: شیوع این بیماری که سویه جدیدی از تب برفکی است در شهرستان مهاباد بسیار کمتر از دیگر نقاط استان آذربایجان غربی است و تنها پنج درصد از مجموع کانون های شناسایی شده در آذربایجان غربی، در شهرستان مهاباد واقع شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 34 هزار رأس دام کوچک و دو هزار و 500 رأس دام بزرگ در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده است.

حسن پور از دامداران خواست تا در صورت مشاهده این بیماری ضمن جداسازی دامهای مبتلا، موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع داده و با رعایت اصول بهداشتی و نظارت شبکه دامپزشکی نسبت به ضدعفونی مناسب محل نگهداری دامها نیز اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی کانون جدید بیماری دامی تب برفکی در شهرستان مهاباد

شناسایی کانون جدید بیماری دامی تب برفکی در شهرستان مهاباد