مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 07:212016-05-05فرهنگي

کریم مجتهدی با آثار جدیدش به نمایشگاه کتاب آمد


کریم مجتهدی، چهره ماندگار فلسفه ایران با چند اثر جدید از فلسفه غرب و شرق امسال به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آیین و اندیشه "، کریم مجتهدی، چهره ماندگار فلسفه ایران، کتاب فلسفه در دوره تجدید حیات فرهنگی غرب، از دانته تا کامپانلا را سال گذشته به همت انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر کرده است.

مجتهدی در بخشی از مقدمه این اثر آورده است: هر چند فلسفه را نمی توان از مظاهر اولیهٔ فرهنگ انسان دانست، باید آن را به نحوی نشانی از صلابت و استحکام فرهنگی به حساب آورد، یعنی در واقع فلسفه عاملی است که سرّ تحرک و پویایی فرهنگ را در اختیار دارد و عنداللزوم اعتبار آن را حفظ و تضمین می کند.

وی به دورهٔ سقراط، فیلسوف پرآوازهٔ یونانی نیز اشاره می کند که او به سوفسطاییان خرده می گرفته است که آنان با تعلیم انکار و نفی حقیقت امرار معاش می کرده اند و سخنوری برای اسکات خصم و کسب مقام را به دیگران آموزش می دادند.

هدف نویسنده از نوشتن این کتاب، آشنا کردن علاقه مندان فلسفه با متفکران و مولفانی در رشتهٔ فلسفه است که در ایران کمتر به آنان پرداخته شده و همواره به کوتاهی در کتاب های تاریخ و فلسفهٔ فرهنگ غرب در ایران به آنان اشاره شده است، این در حالی است که این اندیشمندان گرچه در ظاهر تاثیر آشکاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریم مجتهدی با آثار جدیدش به نمایشگاه کتاب آمد

کریم مجتهدی با آثار جدیدش به نمایشگاه کتاب آمد