مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 16:252016-05-04سياسي

برندگان و بازندگان مناقشات سیاسی در عراق چه کسانی هستند؟(2)


به یقین می ­توان گفت امروز نیز بازنده اصلی اختلافات سیاسی در درجه اول ملت عراق هستند و بعد دلسوزان راستین، خادمان واقعی و وطن­ دوستان اصیلی که دهه­ های متمادی است حسرت اتحاد، - امنیت و صلح در کشورشان را بر دل دارند و در نهایت مسلمانانی که همواره چوب نفاق در جهان اسلام را خورده ­اند.

پژوهش خبری: چه کسانی از ثبات سیاسی و برقراری امنیت در عراق ناراضیند؟ وفاق ملی و حفظ تمامیت سرزمینی عراق به ضرر چه کشورها یا جریاناتی است؟ پاسخ به این سئوال ­ها دشوار نیست؛ کشور عراق از دیرباز به دلیل برخورداری از عوامل ثابت و متغیر منحصر به فرد ژئوپلتیک و ژئواکونومیک، همواره مورد توجه قدرت های محلی و بین المللی قرار داشته است.

موقعیت ویژه عراق در شمال خلیج فارس، سبب شده تا بسیاری از صاحب نظران، عراق را دومین کشور مهم در منطقه آسیای جنوب غربی برشمرند که در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارای جایگاه ممتازی است.

افزون بر مزیت ذخایر عظیم انرژی، عراق در میان ملت ­های مسلمان به­ ویژه شیعیان به واسطه وجود مضجع شریف شش تن از پیشوایان معصوم دارای موقعیت مقدس و معنوی خاصی است.

عراق دروازه شرقی جهان عرب و تنها کشور عربی است که با ایران قدرتمند دارای مرز زمینی مشترک است و همواره نقشی حائز اهمیت در تعیین روابط اعراب و ایران داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برندگان و بازندگان مناقشات سیاسی در عراق چه کسانی هستند؟(2)

برندگان و بازندگان مناقشات سیاسی در عراق چه کسانی هستند؟(2)