مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 14:512016-05-04اقتصادي

یادداشت لزوم وجود طرح جامع استراتژیک توسعه به جای مگاپروژه


به علت نبود طرح جامع استراتژیک توسعه در استان اردبیل، شاهد توسعه نامتوازنی هستیم که خود دلیل عدم توسعه یافتگی استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اردبیل، از دیرباز و از آن هنگام که آدمی سعی در تامین نیازهای خویش داشت به نوعی با مفهوم تدبیر درگیر بوده است.

اوایل که سطح نیازهای بشری از خوراک و پوشاک و مسکن تجاوز نمی کرد، سطح تدبیر در معیشت هم در همان حد تدارک قوت امروز و فردا بود کمی بعدتر که یکجا نشینی اختیار کرد و تمدن های اولیه شکل گرفت و بشر با مفهوم جدیدی به نام حکومت آشنا شد، افق دید او هم اندکی بالاتر رفت و سطح تدبیر از خانواده و قبیله به کل جامعه و از امروز و فردا به بازه های گسترده تری ارتقا یافت، چرا که حکومت ها برای بقای خود نیازمند تدابیر امنیتی در مقابل دشمنان و نیز نیازمند تامین مالی برای اعمال قدرت شان بودند و این روند تا سالیان دراز ادامه داشت.

بودجه نویسی سرآغاز یک تحول شگرف در آینده نگری و تدبیر اندیشی جوامع بشری بود، چراکه سعی می شد برنامه هایی که توجه به آینده دارند به صورت رسمی در قالب برنامه و بودجه و در طی زمان های کوتاه مدت سالانه یا میان مدت چند ساله عملی گردد.

ولی آیا این کافی بود؟ آدمی همیشه طالب آن بوده است که آسایش تضمین شده ای داشته باشد، و آینده ای مشخص را برای خود متصور باشد، ولی آیا روند بودجه نویسی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت لزوم وجود طرح جامع استراتژیک توسعه به جای مگاپروژه

یادداشت لزوم وجود طرح جامع استراتژیک توسعه به جای مگاپروژه