مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 13:002016-05-04ورزشي

تدوین کتاب بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری


رییس هیئت ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی در استان چهارمحال وبختیاری از تدوین کتاب بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

- فخرالدین اسدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه چهارمحال وبختیاری- از تدوین کتاب بازی بومی و محلی در استان خبر داد و اظهارکرد: تا کنون 313 بازی بومی و محلی در استان شناسایی و جمع آوری شده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش ترویج فرهنگ بازی بومی و محلی در استان، افزود: بازی بومی و محلی هر استان نمایانگر ترویج فرهنگ آن استان در سطح کشور است.

وی از راه یابی 15 رشته ورزشی بومی و محلی چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری خبر داد و گفت: در رشته هایی چون اسب سواری، هفت سنگ، یک قل دو قل، خروس جنگی، الخته، الک دولک و داژبال به مسابقات کشوری راه یافته اند.

اسدی تصریح کرد: در بازی محلی هفت سنگ دو تیم چهار نفره در دو تایم 10 دقیقه با سنگ هایی در ابعاد هفت در هفت به مسابقه پرداخته و زننده سنگ 2 امتیاز و چیننده سنگ 3 امتیاز دریافت می کند.

وی با اشاره به راهیابی بازی محلی هفت سنگ به لیگ کشور، افزود: سال گذشته هفت سنگ در لیگ برتر کشور در دور رفت رتبه اول و در دور برگشت رتبه دوم و هفت سنگ بانوان در مسابقات کشوری در گیلان مقام دوم را کسب کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین کتاب بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری

تدوین کتاب بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری