مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 12:552016-05-04سياسي

ماجرایی مشابه مینو خالقی، 28 سال قبل


بازخوانی یک ماجرای تاریخی نشان می دهد که چگونه 28 سال پیش نماینده نیشابور با وجود عدم تأیید از سوی شورای نگهبان به مجلس سوم رفت.

این روزها مینو خالقی منتخب مردم اصفهان برای مجلس دهم، با شرایط مشابهی مواجه است اما شورای نگهبان بر ردصلاحیتِ پس از موعدِ او اصرار دارد.

روزنامه اعتماد می نویسد: باید 28 سال می گذشت تا تاریخ برای یک بار هم که شده، تکرار شود؛ تکراری از یک مناقشه بر سر قانون.

حالا که دیگر نه از تب و تاب چیدمان کرسی های پارلمان خبری هست و نه از یارکشی های جناحی، تمام پارلمان اصفهان می شود؛ شهری که جوان ترین عضو مجلس دهم را راهی بهارستان ساخت، ناغافل در گیرو دار قوانین سختی گرفتار شد.

این بار هم شورای نگهبان خود را جلودار همه اتفاقات نامید تا جدیدترین مهر ابطال خود را در راستای همان نظارت استصوابی، محکم تر بکوبد.

مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان و نفر سوم لیست انتخاباتی پیروز این شهر، تنها فردی بود که ابطال آرای انتخابات دامن او را گرفت.

از همان روزی که سیامک ره پیک از منتفی بودن پیروزی وی در انتخابات گفت، شمار نمایندگان برای هر کسی 289 نفر شده باشد، برای وزارت کشور همان 290 نفر بود تا دعوا بر سر یکی از صاحبخانه های پارلمان، دو نهاد نظارتی و اجرایی انتخابات را وارد فاز جدیدی از جدال ها کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرایی مشابه مینو خالقی، 28 سال قبل

ماجرایی مشابه مینو خالقی، 28 سال قبل