مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 05:012016-05-04سياسي

گره کوری که رجبعلی خیاط باز کرد!


قطع صله رحم، اثر وضعی دارد؛ اگر باور نمی کنید این حکایت را بخوانید! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، پیش تر در مطلب دود گناه ما در چشم نسل بعد از ما گفتیم که: هر گناه یک اثر وضعی دنیایی دارد و آیات متعددی را از قرآن شاهد مثال آوردیم که نشان می داد بین اعمال و رفتار آدمیان با حوادث و پیشامدهای تلخ و شیرین زندگی آنها، پیوندی مرموز از سنخ یک رابطه تکوینی وجود دارد که تحت تدبیر ربوبیت الهی است و می توان از آن به آثار وضعی اعمال تعبیر کرد.

آثار وضعی اعمال، گاه حتی از دایره وجود فرد نیز فراتر می رود و دامن نسل او را هم می گیرد؛ دلیل بر این ادعا، این کریمه قرآنی است که می فرماید: وَ لْیَخْشَ الَّذینَ لَوْ تَرَکوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّیَّهً ضِعافاً خافُوا عَلَیْهِمْ فَلْیَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْیَقُولُوا قَوْلاً سَدیداً (کسانی که اگر فرزندان ناتوانی از خود بیادگار بگذارند از آینده آنان می ترسند، باید (از ستم درباره یتیمان مردم) بترسند! از (مخالفت) خدا بپرهیزند، و سخنی استوار بگویند.

) نساء/9 در نگاه نخست ممکن است این آیه با آیات دیگر قرآن ناهماهنگ جلوه کند، زیرا قرآن کریم هر کس را مسئول اعمال خود معرفی می کند و بار وی را بر دوش خود او می نهد: (ولاتَکسِبُ کلُّ نَفسٍ إلاّعَلَیها ولاتَزِرُ وازِرَهٌ وِزرَ اُخری)(انعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کوری که رجبعلی خیاط باز کرد!

گره کوری که رجبعلی خیاط باز کرد!