مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 04:262016-05-04اقتصادي

ظرفیت شهرستان زهک در گیاهان دارویی مورد استفاده اقتصادی قرار می گیرد


ظرفیت شهرستان زهک در گیاهان دارویی مورد استفاده اقتصادی قرار می گیرد.

- .

موسی بهلولی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی زهک مجتمع بقیه الله الاعظم چاه نیمه دانشگاه زابل یکی از مراکز فعال در بخش گیاهان دارویی است.

رییس دانشگاه زابل با اشاره به اقدامات در دست اجرای این مرکز تحقیقاتی افزود: آماده سازی و ترمیم باغات گیاهان دارویی، توسعه خزانه و نهالستان، درختان مثمر و غیرمثمر در سطح وسیع و بهسازی فضاهای عمومی در سال جاری انجام می شود.

وی با تاکیدبراینکه تولید عسل دارویی در مجاورت عرصه های کشت گیاهان دارویی نیز از برنامه های در مرحله آزمایش این مجموعه می باشد، خاطرنشان کرد: به طور کلی با توسعه این بخش ها و خصوصا" در بخش خزانه و نهالستان درختان و درختچه های مثمر و غیرمثمر ظرفیت زیادی در رفع نیازمندی های فضای سبز و باغات تحقیقاتی ایجاد شده و همچنین نیاز سازمان های شهری و استانی مرتفع خواهد گردید.

بهلولی تصریح کرد: باغ گیاهان دارویی این مرکز مشتمل بر واحدهای کشت انواع گیاهان بومی و غیر بومی منطقه دارای ویژگی های دارویی خاص بوده و ارزش زیادی به طور خام و فرآوری شده دارد.

وی ادامه داد: بخش هایی از این مجموعه به عنوان پایلوت تحقیقاتی مورد استفاده دانشجویان قرار گرفته و سایر بخش ها در مرحله انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت شهرستان زهک در گیاهان دارویی مورد استفاده اقتصادی قرار می گیرد

ظرفیت شهرستان زهک در گیاهان دارویی مورد استفاده اقتصادی قرار می گیرد