مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 18:502016-05-03اقتصادي

زنگنه : همکاری ها با شرکت های مالزیایی گسترش می یابد


وزیر نفت ازعلاقه شرکتهای مالزیایی برای از سرگیری و گسترش روابط با ایران خبر داد و گفت: صادرات نفت به این کشور هنوز آغاز نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، بیژن زنگنه، عصر امروز پس از دیداربا عنیفه امان، وزیر خارجه مالزی در جمع خبرنگاران به روابط خوب صنعت نفت با شرکت نفت و گاز مالزی (پتروناس) پیش از اعمال تحریم ها اشاره کرد و گفت : این شرکت درسال 76 درکنار توتال در توسعه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی حضور داشت.

وی افزود : این پروژه به خوبی اجرا شد و پتروناس پس از آن نیز در اجرای پروژه های گازی در ایران حضور داشت.

زنگنه با اشاره به اینکه این همکاریها به دلیل تحریمها دچار اختلال شد اما هم اکنون شرکتهای مالزی برای حضور هر چه سریعتردر ایران اعلام آمادگی کرده اند، افزود: قرار شد مذاکرات شرکتهای دو کشور هر چه سریعتر درباره تفاهمهایی که در گذشته وجود داشت آغاز شود.

زنگنه با بیان اینکه البته شرائط هم اکنون عوض شده است و باید دور جدیدی از مذاکرات میان شرکتهای دو کشور آغاز شود، تصریح کرد: بازرگانی نفت خام و فرآورده نفتی، توسعه میدانهای نفت و گاز و سرمایه گذاری در بخش پایین دست، محوهای دیدار امروز بود.

وزیر نفت در این باره که آیا شرکتهای مالزی که به دلیل تحریم ایران را ترک کرده اند مشمول بند جریمه می شوند، اظهار کرد: نه، جریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه : همکاری ها با شرکت های مالزیایی گسترش می یابد

زنگنه : همکاری ها با شرکت های مالزیایی گسترش می یابد