مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 16:502016-05-03اقتصادي

تفاهم صندوق توسعه ملی با بانک کره ای


در جریان سفر رییس جمهور کره جنوبی، خانم پارک گئون هی و هیئت همراه به تهران، رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و رییس بانک صادرات -واردات کره جنوبی(کگزیم بانک) ضمن دیدار و گفتگو، - تفاهم نامه همکاری این دو نهاد را نیز امضاء کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صفدر حسینی- رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی- در آغاز این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی همکاری های دو کشور ایران و کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که بعد از سفر رییس جمهور کره جنوبی که نشان از عزم جدی این کشور در بازسازی همکاری های سیاسی اقتصادی دو کشور در دوره لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران دارد، صندوق توسعه ملی بتواند در زمینه سرمایه گذاری، همکار های جدی و موثری با این بانک کره ای داشته باشد.

وی در ادامه اظهارات خود به تاریخچه تاسیس صندوق توسعه ملی و نیز جایگاه آن در برنامه های توسعه ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، عملکرد اصلی صندوق توسعه ملی معطوف به ارتقاء زیرساخت های کشور، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: براساس ماموریت صندوق توسعه ملی، پیشنهاد ما این است که از طریق تاسیس یک صندوق مالی مشترک با بانک صادرات و واردات کره جنوبی(Korea Export Import Bank) بتوان پروژه های بخش خصوصی در دو کشور را تامین مالی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم صندوق توسعه ملی با بانک کره ای

تفاهم صندوق توسعه ملی با بانک کره ای