مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 14:062016-05-03فرهنگي

12 رشته صنایع دستی اصفهان در حال فراموشی است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از 300 رشته صنایع دستی ثبت شده در کشور 196 رشته به اصفهان تعلق دارد که از این تعداد 12 رشته در حال فراموشی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، فریدون اللهیاری ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش بین المللی هنر و صنایع در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی اظهار داشت: صنایع دستی ایران جایگاه مهم و ارزشمندی در جهان دارا است و بیش از 300 رشته صنایع دستی ثبت شده را در خود جای داده که در همه عرصه های هنری، فرهنگی و اقتصادی حضوری فعال دارند.

وی افزود: از این تعداد، 196 رشته به اصفهان اختصاص داده شده و سال گذشته نیز طی رویدادی بزرگ اصفهان پس از 50 سال به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد، امسال نیز در مهرماه اصفهان میزبان شورای جهانی صنایع دستی است، بنابراین همایشی که در اردیبهشت برگزار می شود از نظر ایده و رویکرد بسیار خاص است چرا که در این همایش از همه ارگان های بخش خصوصی و دولتی دعوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی ما از قرن 19 در معرض تهدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: دلیل این مسئله ظهور صنایع ماشینی و عدم قدرت رقابت ما با این ماشین ها بود، پس از آن در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری کشور این موضوع مطرح شد که باید صنایع دستی را حفظ کنیم چون نگاه ما به صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 رشته صنایع دستی اصفهان در حال فراموشی است

12 رشته صنایع دستی اصفهان در حال فراموشی است