مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 05:552016-05-03سياسي

انتخاب شهرداران با رأی مستقیم مردم


با انتخاب شهردار توسط مردم در 50 شهر بالای 200 هزارنفر جمعیت، عمر مدیریتی شهرداران تضمین می شود و دیگر آنها هر لحظه در معرض انواع تهدید، استیضاح و برکناری و بده بستان های مختلف با مراجع مختلف قرار نمی گیرند - بر اساس پیش نویس لایحه مدیریت شهری از این پس شهرداران 50 شهر بالای 200 هزارنفر جمعیت با رأی مستقیم مردم انتخاب خواهند شد.

در صورت تصویب نهایی این پیش نویس که تاکنون کمیسیون های تخصصی وزارت کشور و کمیسیون تخصصی دولت آن را تأیید کرده اند، انتخابات شهرداران این شهرها هم زمان با انتخابات شوراها برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشرق، علی نوذرپور، معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، با اعلام این خبر در گفت وگو با شرق ، با بیان اینکه تاکنون شهرداری ها و شوراها مخالفتی با لایحه مدیریت شهری و به خصوص بند مربوط به انتخاب شهردار توسط مردم نداشته اند، گفت: این لایحه مدیریت شهری اعم از شوراها و شهرداری ها را تقویت کرده و زمینه رشد شهرها را فراهم می کند.

نوذرپور می گوید با انتخاب شهردار توسط مردم در 50 شهر بالای 200 هزارنفر جمعیت، عمر مدیریتی شهرداران تضمین می شود و دیگر آنها هر لحظه در معرض انواع تهدید، استیضاح و برکناری و بده بستان های مختلف با مراجع مختلف قرار نمی گیرند چراکه مشروعیت خود را از مردم گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب شهرداران با رأی مستقیم مردم

انتخاب شهرداران با رأی مستقیم مردم