مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 23:062016-05-02اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزارهای بابلسر


مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به ضرورت مبارزه بیولوژیک با آفت برنج، گفت: 2 هزار و 650 هکتار از شالیزارهای این شهرستان با رهاسازی زنبور تریکوگراما در برابر آفات مقاوم می شوند.

- حسن رزاقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با اشاره به اینکه تولید محصول و غذای سالم نقش اساسی در سلامت افراد جامعه دارد، اظهار کرد: تمام سعی، تلاش، سیاست گذاری و جهت گذاری های وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید مواد غذایی برای مردم کشور تولید محصول سالم است.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک و استفاده از یک حشره مفید به جای سم، یکی از بارزترین و ویژه ترین طرح ها درحوزه کنترل آفات بیماری ها است که به تولید محصول سالم کمک می کند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان پیشگام تولید محصول سالم در سطح استان هستند، بیان کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای اجرای پروژه مبارزه با بیولوژیک در اختیار دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار اختصاص یافت.

این مسئول با اعلام اینکه در کنترل آفات و بیماری ها، شیوه های مختلفی را متولیان حفظ نباتات پیشه می کنند، تصریح کرد: آخرین حربه ای که باید برای کنترل آفات و بیماری ها در نظر گرفته شود، سم است اما از نظر بهره بردار بخش کشاورزی راحت ترین و کارآمدترین ابزار برای مبارزه با آفات سم است و به محض مشاهده آفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزارهای بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزارهای بابلسر