مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:502016-05-02بين الملل

میانجی گری دوباره مصر میان دولت جدید لیبی و فرماندهی ارتش


تماس تلفنی اخیر فائز السراج با وزیر خارجه مصر از احتمال سفر وی به طرابلس و تلاش دوباره برای میانجی گری میان حفتر و سراج خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، برخی منابع مصری و لیبیایی اعلام کردند، فائز السراج، نخست وزیر مکلف دولت وفاق ملی لیبی که همواره بر لزوم تایید دولتش از سوی پارلمان طبرق تاکید دارد، در تماس تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر از قصدش برای سفر به این کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

منابع مذکور در تحلیل این تماس تلفنی گفتند: اظهارات سراج در تماس تلفنی که با سامح شکری، وزیر خارجه مصر داشت، مقدمات سفر قریب الوقوع شکری به طرابلس با هدف نزدیک سازی رویکردها میان سراج و تیم خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی را فراهم می کند.

پس از آنکه حفتر عملیاتی نظامی را برای آزادسازی شهر سرت و زادگاه معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی از کنترل گروه های افراطی آغاز کرد، اختلافی آشکار میان دو طرف ایجاد شد و تماس تلفنی سراج و شکری در واقع اولین گفتگوی دو طرف پس از آن بود که سفر سراج به همراه اعضای شورای ریاستی به طرابلس در اواخر مارس گذشته بود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در این باره اظهار داشت: در این تماس تلفنی بر اهمیت افزایش تلاش ها جهت مقابله با داعش و دیگر گروه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجی گری دوباره مصر میان دولت جدید لیبی و فرماندهی ارتش

میانجی گری دوباره مصر میان دولت جدید لیبی و فرماندهی ارتش