مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:502016-05-02سياسي

آگاه سازی، راهبرد اصلی پیشگیری از اعتیاد


بهترین راه در مسیر مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد، افزایش سطح آگاهی جامعه به ویژه جوانان و حمایت های صحیح خانوادگی است.

- سردار علی دولتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: خانواده اساسی ترین، نقش را در تربیت کودک بر عهده دارد، پس باید آموزش و تربیت را از خانواده آغاز کرد، ارتباط صحیح میان والدین و فرزندان در فضای خانواده نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی فرزندان داراست، چون کودکان آن طوری رفتار می کنند که می آموزند و با آن ها رفتار می شود.

وی با بیان این که سلامت خانواده و به کارگیری روش ها و مهارت های مؤثر فرزندپروری در بزرگ کردن سالم فرزندان نقشی اساسی دارد، افزود: خانواده ها می توانند با تأمین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندانشان، آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پرخطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دورنگه دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام، با تأکید بر این که اعتیاد به عنوان یک بیماری اجتماعی دارای عوارض جسمی و روانی ویژه ای است، خاطرنشان کرد: از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی جوامع امروزی محسوب می شود که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه و موجب رکود اجتماعی در زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آگاه سازی، راهبرد اصلی پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی، راهبرد اصلی پیشگیری از اعتیاد