مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:162016-05-02اجتماعي

«کمبود نیروی انسانی متعهد» مهم ترین مشکل آموزش و پرورش کشور


یک معلم با 30 سال سابقه تدریس با بیان اینکه در گذشته رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار صمیمی و در حکم پدر و پسری بود، گفت: مانع اساسی در رسیدن به اهداف اصلی در آموزش و پرورش ما، - کمبود نیروی انسانی متعهد است.

مهدی اشک بار در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم پویا با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دانش آموزان ما معلمانی را الگو خود قرار می دهند که برخی از این معلمان متعهد نیستند، اظهار داشت: برخی از معلمان سیستم نظام آموزش کشور، اکثرمسائل را به مشکلات معشیتی مرتبط می دانند و با حاکمیت چنین نگاهی، به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی از مدارس به سمت مادی شدن پیش می روند و غلبه نگاه مصرفی به دانش آموز از بار علمی آموزش کم می کند؛ باید مدارس نگاه تولیدی داشته باشند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

اشک بار تاکید کرد: در گذشته معلمان نسبت به آموزش، نگاه مادی کم تری داشتند در صورتیکه در حال حاضر بعضی از معلمان می گویند چون حقوق دریافتی ما کم است پس باید در کلاس توان کم تری بگذاریم؛ این تفکر بسیار اشتباه است و آسیب های چنین نگاهی به خود جامعه و نظام آموزشی بر می گردد؛ ما باید اعتراض خود را از لحاظ قانونی در جای دیگر اعلام و پیگیری کنیم نه اینکه در کلاس با غرض ورزی با دانش آموز و آموزش برخورد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کمبود نیروی انسانی متعهد» مهم ترین مشکل آموزش و پرورش کشور

«کمبود نیروی انسانی متعهد» مهم ترین مشکل آموزش و پرورش کشور