مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 12:362016-05-02حوادث

فرماندار سردشت: رانش کوه و لغزش زمین عمده بلایای طبیعی سردشت است


رانش کوه و لغزش زمین عمده بلایای طبیعی سردشت است.

- .

عزیز حسنی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سیل، بهمن، رانش و ریزش کوه، سرمازدگی، آفت های کشاورزی و امراض دام و طیور، خط شدید زلزله، گسل ها ریز و درشت فعال و نیمه فعال و آتش سوزی جنگل ها از جمله بلایای طبیعی است که شهرستان سردشت را تهدید می کند.

فرماندار سردشت گفت: مقاوم سازی ساخت و سازها منطبق بر آیین نامه 2800، جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها، احتراز از ساخت و ساز در نقاط بهمن گیر، پایش مستمر و مبارزه بیولوژیکی با آفات، انتقال روستاهای در معرض خطر رانش از برنامه های کاهش بلایای طبیعی است.

وی اذعان داشت: از دیگر برنامه های کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی محافظت از حریم و بستر مسیل ها و انهار، حفاظت از پوشش گیاهی و جنگل ها، اجرای طرح های مقاوم سازی در ساخت و سازها را می توان عنوان کرد.

این مسئول افزود: بیشترین خسارات وارده در سطح شهرستان سردشت در سال گذشته و امسال ناشی از رانش کوه و لغزش اراضی بوده که به لحاظ شرایط خاص توپوگرافی و حالت فیزیکی خاک و میزان قابل توجه بارش ها در حجم های مختلف اتفاق می افتد.

حسنی با بیان اینکه هیچگونه فوتی در سال گذشته بر اثر وقوع بلایای طبیعی نداشته ایم، اذعان داشت: در این خصوص اعتبارات سال جاری ابلاغ نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار سردشت: رانش کوه و لغزش زمین عمده بلایای طبیعی سردشت است

فرماندار سردشت: رانش کوه و لغزش زمین عمده بلایای طبیعی سردشت است