مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 09:212016-05-01سياسي

یادداشت هفته معلم معلم مغناطیس دانستن و منظومه جوشان انسانیت


جلوه های پرفروغ معلمی محدود به زمان و مکان نیست؛ در چارچوب کلاس و تخته سیاه، منع و خطاب قرار دادن از سنخ دستور و حکم خلاصه نمی شود؛ بلکه هنر و خلاقیتی است که زاییده سوز و گداز، - عشق و ایثار، سوختن و ساختن و تحمل و فداکاری است.

"_ محمد تاجیک: همواره در فرهنگ هر سرزمینی شغل ها و حِرَفی از جایگاه ممتازی در بین اقشار مختلف جامعه برخوردارند که معلمی از جمله آنهاست.

البته معلم در فرهنگ ما دارای نگرش مثبت گرایانه اجتماعی از سوی آحاد مختلف مردم است؛ به شکلی که نگرش به آن از نوع نگاه مادی و تک بُعدی نیست، بلکه نگاهی از سر تکریم و اعتماد به کسانی است که خود سازنده و پرورش دهنده انسان های تأثیرگذار آینده جامعه اند.

جلوه های پرفروغ معلمی محدود به زمان و مکان نیست؛ در چارچوب کلاس و تخته سیاه و منع و خطاب قرار دادن از سنخ دستور و حکم خلاصه نمی شود بلکه هنر و خلاقیتی است که زاییده سوز و گداز، عشق و ایثار، سوختن و ساختن، تحمل و فداکاری است.

اگر معلمی را شغل صرفی مانند بسیاری شغل های دیگر بدانیم که با منافع مادی سنجش می شود، خطایی بزرگ را مرتکب شده ایم؛ چرا که معلم و معلمی مترادف و همزاد هیچ شغل مادی نیست، هنر شگفت معلمی از آن خداوند متعال است، آنجا که باریتعالی معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت یعنی انسان آورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت هفته معلم معلم مغناطیس دانستن و منظومه جوشان انسانیت

یادداشت هفته معلم معلم مغناطیس دانستن و منظومه جوشان انسانیت