مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 11:512016-04-30دانش

خلیج فارس مورد توجه قدرت های جهانی است    


خلیج همیشه فارس به طور ویژه ­ای مورد توجه قدرت های جهان بوده و همواره در پی آن بوده­ اند که نفوذ خود را بر این منطقه گسترش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از هرمزپرس، عبدالنعیم شهریاری، مدرس دانشگاه آزاد بندرعباس و مولف کتاب حاکمیت جمهوری اسلامی در جزایر سه گانه خلیج فارس با بیان اینکه بر مبنای شواهد و قرائن تاریخی و با تایید حقوق بین المللی که امروز مورد قبول جهانیان است که خلیج فارس از 2500 سال پیش به نام ایران شناخته شده است، گفت: تمام اسناد تاریخی در خصوص این آبراهه، نشان دهنده حق مسلم حاکمیت ایران بر جزایرسه گانه و مورد مناقشه خلیج فارس دارد.

وی افزود: از سالهای بسیار دور خلیج همیشه فارس به طور ویژه ­ای مورد توجه قدرت های جهان بوده و همواره در پی آن بوده ­اند که نفوذ خود را بر این منطقه گسترش دهند.

محقق دانشگاه تصریح کرد: حضور قدرت ­های جهان در این منطقه و دخالت ­های آنها موجب اختلاف میان کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس شده است و متاسفانه چنین دخالت ­ها و حمایت­های جانبدارانه از اعراب حوزه خلیج همیشه فارس تا آنجا پیش رفته که اعراب گستاخانه در پی تغییر نام خلیج فارس هستند و سالیانه میلیاردها دلار هزینه ­می کنند تا از طریق تبلیغات جهانی نام خلیج همیشه فارس را تغییر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس مورد توجه قدرت های جهانی است    

خلیج فارس مورد توجه قدرت های جهانی است