مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 05:112016-04-30سياسي

سبک زندگی مدیران زمینه ساز - بخش اول محاسن اخلاقی مدیر جامعه


درباره چگونه مدیریت و حکومت کردن _ که از جمله مهم‎ترین فارق ها میان نظام مدیریّتی و حکومتی اسلامی با سایر نظام هاست _ نکات بدیع و درخوری در قرآن و سنت وجود دارد.

- چکیده بحث سبک زندگی _ که از مباحث نوین مطرح در جامعه ماست _ در موضوع این نوشتار، به کار رفته و مورد بررسی قرار گرفته است.

این نوشتار با استفاده از روش کتابخانه ای _ تحلیلی و با بهره گیری از منابع آیات و روایات، سبک زندگی مدیران زمینه ساز را در دو عرصه سبک زندگی فردی و مدیریتی _ حاکمیتی مورد تحلیل قرار داده، عناصری همچون تقوای سیاسی، فروتنی و تواضع، عدم برتری طلبی و همواره در دسترس نیازمندان بودن را از عناصر سبک زندگی فردی مدیران زمینه ساز به شمار آورده است.

همچنین تقید نسبت به شایسته سالاری، تصمیم گیری بر اساس مشورت، سعه صدر در برابر اعتراضات اجتماعی، عدم اخلال در وحدت و انسجام ملّی با گفتار یا رفتار و نیز گذشت و عفو نسبت به لغزش های شهروندان را از عناصر سبک زندگی مدیریّتی _ حاکمیتی دانسته است.

مقدمه سبک زندگی به معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، گروه، یا جامعه است.

این اصطلاح _ که نخستین بار توسط آلفرد آدلر روان شناس اتریشی (18(ع)0-19(ع)) استفاده شد _ بر مجموعه ای از طرز تلقی ها، ارزش ها، شیوه های رفتار، حالت ها و سلیقه ها اطلاق می شود که هر چیزی را دربر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک زندگی مدیران زمینه ساز - بخش اول محاسن اخلاقی مدیر جامعه

سبک زندگی مدیران زمینه ساز - بخش اول محاسن اخلاقی مدیر جامعه