مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 11:352016-04-29پزشكي

استقبال وزیر بهداشت از خودگردان شدن آموزش عالی


وزیر بهداشت، درمان و آموزی پزشکی گفت: از خودگردان شدن آموزش عالی استقبال می کنیم زیرا اگر آموزش عالی به همین منوال پیش برود به سرنوشت آموزش پرورش دچار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در هفدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در مورد غیرانتفاعی ها هم ابتدا بسیاری مخالف بودند اما اکنون می بینیم که در آموزش پرورش اگر غیرانتفاعی ها نباشند امورات به خوبی پیش نمی رود از این رو آموزش عالی هم باید به سمت خودگردان شدن برود.

وی اضافه کرد: چرا باید شرایطی وجود داشته باشد که فرزندان ما به کشورهایی مانند فیلیپین، مالزی، بلاروس، و ارمنستان بروند؟ به عنوان یک ایرانی متاسف می شوم که دانشجویان ایرانی در امارات عربی ، پزشکی و دندانپزشکی می خوانند.

دکتر هاشمی گفت: اگر ما در کشور، دانشگاه های بخش خصوصی را ایجاد می کردیم دیگر نیازی نبود دانشجویان به آن کشورها بروند باید بخش خودگردان را تقویت کنیم ، ما طرفدار خودگردان شدن آموزش عالی هستیم و باید این مسیر را دنبال کنیم.

وی افزود: دوره های تخصصی و فوق تخصصی در کشور ما در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار گران تمام می شود از این رو بازنگری در آموزش علوم پزشکی ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال وزیر بهداشت از خودگردان شدن آموزش عالی

استقبال وزیر بهداشت از خودگردان شدن آموزش عالی