مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 09:412016-04-29پزشكي

معتادان چگونه به خدمت سربازی اعزام می شوند؟


با توجه به آمار موجود از اعتیاد دانشجویان و دانش اموزان، این سوال در ذهن شکل می گیرد که این افراد به عنوان مشمول چگونه و با طی چه مراحلی به خدمت وظیفه اعزام می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه "، آمار ها از تجربه یک بار مصرف مواد مخدر در میان 130 هزار دانش آموز و وجود حدود 12 هزار معتاد میان دانشجویان علوم پزشکی و سوءمصرف موادمخدر میان 2.

6 درصد دانشجویان وزارت علوم، این سوال پیش می آید که آیا این افراد بدون درمان به سربازی اعزام می شوند یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که مطابق دستورالعمل تهیه شده و تأکیدات ستاد مبارزه با مواد مخدر همه این افراد باید دوره درمان خود را سپری کرده و سپس دوره خدمت وظیفه را بگذرانند.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون کاهش تقاضای این ستاد در این ارتباط می گوید: معمولا قبل از اینکه مشمولان به خدمت اعزام شوند، تست ها و ارزیابی های سلامتی بر روی آنها انجام می شود و اگر اعتیاد داشته باشند، شناسایی خواهند شد.

براساس مقررات وظیفه عمومی، هیچ معتادی نباید وارد دوره خدمت سربازی شود و لازم است ابتدا تحت درمان قرار بگیرد، البته باید گفت که این دوره درمان برای این افراد غیبت از سربازی محسوب نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتادان چگونه به خدمت سربازی اعزام می شوند؟

معتادان چگونه به خدمت سربازی اعزام می شوند؟