مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 11:102016-04-17اقتصادي

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شد


مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به اینکه سطح آب تالاب ها طبق چرخه طبیعی در فصول پربارش افزایش می یابد، گفت: دریاچه ارومیه احیا نشده، بلکه تنها روند تخریبی آن متوقف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن سلیمانی درباره نگرانی های مربوط به کاهش تراز دریاچه ارومیه در نتیجه افزایش دما و تبخیر در ماه های آینده افزود: باید بپذیریم که همه اکوسیستم های تالابی در فصول پرآبی آب بیشتری را جذب می کنند و در ماه هایی که به سمت کاهش بارش می رویم، آب آنها تبخیر می شود؛ این چرخه اکولوژی به طور طبیعی اتفاق می افتد، بنابراین این نگرانی وارد است.

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شده استوی اظهار کرد: در شرایط حاضر خبر خوشحال کننده این نیست که دریاچه ارومیه احیا شده است، بلکه خبر خوشحال کننده این است که روند تخریبی این دریاچه متوقف شده است و اگر انسان ها به عنوان کسانی که طی فرآیندهای توسعه ناپایدار گذشته منجر به شرایط حال دریاچه شده اند، تغییری در رفتار خود ایجاد کنند، می توانند در مسیر احیای دریاچه حرکت کنند.

طبیعت ما را در احیای دریاچه ارومیه کمک می کندمدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران با تاکید بر اینکه بارش های اخیر به عنوان ابزار کمکی طبیعت به انسان تلقی می شود، افزود: به واسطه شرایط حال حاضر دریاچه ارومیه و با توجه به کمکی که طبیعت به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شد

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شد