مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 11:052016-04-17اقتصادي

صادرات 20 میلیون دلاری صنایع دستی از استان همدان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صادرات 20 میلیون دلاری صنایع دستی طی سال گذشته از استان خبر داد و تصریح کرد: - عمده ترین صنایع دستی صادر شده در رشته های سفال و سرامیک، مروار، شیشه و چرم بوده است.

"علیرضا قاسمی" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه استان همدان ظرفیت مناسبی در صنایع دستی مختلف دارد، افزود: شهرستان های تویسرکان و ملایر در رشته های منبت و مبلمان، همدان در رشته چرم و لالجین در رشته های سفال و سرامیک عمده ترین صنایع دستی صادراتی استان به خود اختصاص می دهند.

وی عمده ترین کشورهای هدف صادرات صنایع دستی را کشورهای عربی اعلام کرد و ادامه داد: کشورهای عراق، کویت، عمان و هلند از جمله کشورهای هدف صادراتی این استان هستند.

قاسمی شهرستان لالجین را نامزد دریافت عنوان شهر جهانی سفال معرفی کرد و گفت: نیمه اردیبهشت ماه امسال هیئت داوری شورای جهانی صنایع دستی به همدان سفر می کنند و شاخصه های موردنظر را برای دریافت این عنوان مورد بررسی قرار می دهند.

وی هیئت داوری را متشکل از داوران کشورهای استرالیا، کویت، عمان، هند و ایران دانست و خاطرنشان کرد: میزان اشتغال، نوآوری در طرح ها، تعداد کارگاه ها، میزان وابستگی اقتصاد شهر به سفال، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 20 میلیون دلاری صنایع دستی از استان همدان

صادرات 20 میلیون دلاری صنایع دستی از استان همدان