مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1395 ساعت 12:002016-04-09سياسي

محبت و سخت گیری در الگوهای تربیتی والدین چه جایگاهی دارد؟


مدیر گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه بیرجند، گفت: محبت و سخت گیری هر دو در تعامل با یکدیگر بوده و والدین باید هر دو را در کنار هم داشته باشند.

- محمدرضا اسدی یونسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: فرزندان، مانند یک بذر و دانه ای بوده که دارای استعدادهای خدادادی و پتانسیل های ذاتی و فطری بوده و نیاز به مراقبت داشته تا استعداد های آنها شکوفا شود.

وی با بیان اینکه والدین باید یک سری شرایط را فراهم کرده تا استعدادهای فرزندان شکوفا شود، تصریح کرد: فرزندان را دوست داشته، به نظرات و احساساتشان احترام گذاشته همچنین محبت بی قید و شرط را نسبت به فرزندان خود داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه نیازهای عاطفی و روانی کودک مانند نیازهای جسمی او مهم است، بیان کرد: نیازهای عاطفی فرزندان همان احساس شایستگی، استقلال و نیاز به ارتباط و تعلق است.

اسدی با بیان اینکه چقدر به فرزندان محبت و سختگیری شود، عنوان کرد: محبت و سختگیری هر دو در تعامل با یکدیگر بوده و مهمترین عامل برای شیوه تربیتی استفاده از شیوه مشاوره، همکاری و مذاکره در خانواده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نباید محبت بیش از حد و سخت گیری کم را والدین در رفتار با فرزندان خود داشته باشند، گفت: والدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محبت و سخت گیری در الگوهای تربیتی والدین چه جایگاهی دارد؟

محبت و سخت گیری در الگوهای تربیتی والدین چه جایگاهی دارد؟