مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1395 ساعت 00:462016-04-03سياسي

مذاکره برای نامگذاری آرامگاه بزرگ علوی به عنوان «آرامگاه مشاهیر»


رایزن فرهنگی ایران در برلین از مذاکره با شهردار برلین برای نامگذاری آرامگاه بزرگ علوی به عنوان «آرامگاه مشاهیر» خبر داد.

- رایزن فرهنگی ایران در برلین از مذاکره با شهردار برلین برای نامگذاری آرامگاه بزرگ علوی به عنوان آرامگاه مشاهیر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم"، رایزنی فرهنگی ایران در برلین در اقدامی به مذاکره با شهردار برلین برای نامگذاری آرامگاه مجتبی بزرگ علوی، از مترجمان نامدار کشور، به عنوان آرامگاه مشاهیر پرداخته است.

در این نامه آمده است: جناب آقای میشاییل مولر شهردار محترم شهر برلین فوریه 2016 مصادف با نوزدهمین سالگرد وفات پروفسور بزرگ علوی(1904-1997) شرق شناس شهیر ایرانی تبار و صاحب کرسی استادی در مؤسسه ایران شناسی دانشگاه هومبولت است.

همانگونه که مطلع هستید براساس قوانین جاری در شهر برلین، پس از گذشت بیست سال، زمان نگهداری آرامگاه این شخصیت علمی_ دانشگاهی واقع در خیابان کلمبیا دام به پایان می رسد و این آرامگاه می تواند برای مقاصد و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

لذا رایزنی فرهنگی ج.

ا.

ایران در برلین از دولت ایالتی برلین درخواست می نماید که آرامگاه بزرگ علوی که در حیات خود خدمات قابل توجه و ارزشمندی به شهر برلین کرده است، به عنوان آرامگاه مشاهیر اعلام و از آن حفاظت و نگهداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره برای نامگذاری آرامگاه بزرگ علوی به عنوان «آرامگاه مشاهیر»

مذاکره برای نامگذاری آرامگاه بزرگ علوی به عنوان «آرامگاه مشاهیر»