مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1395 ساعت 09:162016-04-02پزشكي

متخصص روانپزشکی مطرح کرد آنچه والدین باید در مورد کودکان بیش فعال بدانند


متخصص روانپزشکی با اشاره به توصیه های غیردارویی در درمان پیش فعالی گفت: این اختلال در پسران حدود 3 تا 5 برابر بیشتر از دختران رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "، علیرضا سفیدچیان درباره عارضه بیش فعالی در کودکان گفت: بیش فعالی یک اختلال روانپزشکی کودکان با شیوع 3 تا 7 درصد در مقطع ابتدایی است که در بعضی از موارد در سنین بزرگسالی هم ادامه می یابد، در اصطلاح علمی به آن ADHD هم گفته می شود.

وی در ادامه افزود: اختلال بیش فعالی شامل ترکیبی از مشکلات از قبیل عدم توانایی در حفظ توجه، فعالیت زیاد و رفتارهای ناگهانی است در پسران حدود سه تا پنج برابر بیشتر از دختران رخ می دهد و اغلب از سه سالگی پدیدار می شود، در پسران علائم بیش فعالی بیشتر به صورت تحرک و فعالیت زیاد و در دختران به صورت بی توجهی دیده می شود.

انواع اختلال ADHD متخصص روانپزشکی درباره نوع اول اختلال بیش فعالی عنوان کرد: نوع اول ADHD ترکیبی است که شامل بی توجهی، بیش فعالی است، معمولا این کودکان نمی توانند کارهایشان را تمام کنند و همیشه آشفته و حواس پرت بوده و در زمینه تحصیلی با مشکل روبرو هستند، اصطلاحا گفته می شود که مغز این کودکان از نظر سرعت مانند یک ماشین فراری است، اما ترمز آن ها از نوع دوچرخه است یعنی ذهن آن ها در حال مسابقه است و در زمان لازم نمی توانند سرعتشان را ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص روانپزشکی مطرح کرد آنچه والدین باید در مورد کودکان بیش فعال بدانند

متخصص روانپزشکی مطرح کرد آنچه والدین باید در مورد کودکان بیش فعال بدانند