مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اسفند 1394 ساعت 15:302016-02-28سياسي

وقتی مسئولان به راحتی خطا می کنند چه انتظاری از مردم داریم؟


یک روانشناس با اعلام این که آمار بالای تصادفات رانندگی در ایران، گواه تخلفات زیاد شهروندان ایرانی و نشان دهنده فرهنگ ضعیف رانندگی در کشورمان است، گفت: احترام به قانون و رعایت قوانین، اصلی ترین ویژگی فرهنگ غنی یک جامعه و مهم ترین مؤلفه توسعه یافتگی یک کشور است که آن را از دیگر جوامع و کشورها، متمایز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر بهروز بیرشک افزود: در همه کشورها، طیف وسیعی از افراد وجود دارند که تمایلی به تبعیت از قوانین ندارند و باید به زور، قانون را به آنها تفهیم کرد و البته زور به معنای جبر فیزیکی نیست، بلکه منظور قانون گذاری صحیح و صریح و الزام به اجرای دقیق آن و نظارت مو شکافانه بر نحوه اجرایی شدن قانون است.

وی با اشاره به این که در کشورهای توسعه یافته برای رانندگی، با قوانین به شدت سخت گیرانه مواجه هستیم و پلیس به هیچ وجه در این مسأله با کسی شوخی ندارد، اظهار کرد: در کنار هزینه های سنگین مالی و مادی تخلفات رانندگی، اگر کسی با نحوه رانندگی خود، برای دیگران مشکل ایجاد کند، با انواع و اقسام جریمه های اجتماعی مواجه شده و حتی از جامعه، طرد می شود.

دکتر بیرشک با بیان این که همه جریمه ها در مجازات های مادی و مالی، خلاصه نمی شوند و جریمه رانندگی باید به گونه ای پیش بینی شود که نقش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مسئولان به راحتی خطا می کنند چه انتظاری از مردم داریم؟

وقتی مسئولان به راحتی خطا می کنند چه انتظاری از مردم داریم؟