مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 17:402016-02-14پزشكي

نقش آلاینده ها در ابتلا به پارکینسون


عضو هیئت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با افزایش آلاینده های هوا و سموم کشاورزی میزان ابتلا به بیماری پارکینسون نیز افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمد چیت ساز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختلالات حرکتی به دو دسته تقسیم می شود، اظهار کرد: در افراد بیش از 60 سال یک درصد مبتلا به پارکینسون می شوند که با پیشرفت بیماری تا حدودی درمان آنها با مشکل مواجه می شود.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه عوارض ناشی از دارو و پیشرفت بیماری در بیماران پارکینسون می طلبید تا یک درمانگاه تخصصی برای آنها ایجاد شود، اضافه کرد: خوشبختانهDBS هم اکنون در استان های شیراز و تهران راه اندازی شده و امید می رود در استان اصفهان نیز راه اندازی شود.

چیت ساز با اشاره به اینکه انجام DBS در درمانگاه نیازمند گذراندن دوره های تخصصی است، تصریح کرد: در این صورت عوارض تزریق در بیماران کمتر می شود و در صورتی که بیماران به صورت کلاسیک درمان شوند، بسیاری از مشکلات آنها مانند راه رفتن آنها حل می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماران به دلیل نبود امکانات، درمان مناسبی برای آنها انجام نمی شد، گفت: این بیماری در هر دو جنس مرد و زن یکسان است، اما در مردان کمی بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آلاینده ها در ابتلا به پارکینسون

نقش آلاینده ها در ابتلا به پارکینسون