مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 17:212016-02-14فرهنگي

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد ارومیه خاستگاه اصلی معرق چوبی


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ارومیه خاستگاه اصلی معرق چوبی کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از ارومیه، جلیل جباری بعد از ظهر امروز در دوازدهمین دوسالانه نمایشگاه نگاره های چوبی که در محل سالن نمایشگاهی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ارومیه پتانسیل و توانایی زیادی در بخش صنایع دستی دارد و باید با برگزاری چنین نمایشگاه هایی به صنایع دستی استان کمک کرد.

وی با بیان اینکه ارومیه به جایگاه اصلی خود در صنایع دستی کشور دست نیافته است، گفت: باید با برگزاری چنین نمایشگاه هایی در استان هنرمندان را برای تولید آثار فاخر ترغیب کرده که خود این مساله موجب پیشرفت صنایع معرق چوبی استان می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه خاستگاه اصلی تولید صنایع دستی و معرق چوبی در منطقه است، افزود: نوع معرق های چوبی تولید شده در ارومیه توسط هنرمندان این شهر بیشتر از سایر مکان های کشور است و همچنین صنایع دستی تولیدی در این شهر نیز از کیفیتی بی نظیر برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه برای برگزاری این نمایشگاه تلاش زیادی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است، گفت: با وجود مشکلات مالی فراوان، این سازمان برای احیای ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد ارومیه خاستگاه اصلی معرق چوبی

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد ارومیه خاستگاه اصلی معرق چوبی