مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 16:552016-02-14اجتماعي

رمضان تنها خانه اش را کتابخانه کرد


خیلی وقت است که داستان دهقان فداکار را خوانده ایم و همچنان هر فداکاری را با ریزعلی و آن شب سرد و هنگامه ای که تصورش هم دشوار است، مقایسه می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، زمانی ریزعلی خواجوی، جامه از تن درید و آتش زد تا جان مسافران یک قطار را نجات دهد، در ظلمات شبی که ریل های فولادی خط آهن، زیر سنگ های آوار شده از کوه، کمر خم کرده بودند! اما امروز فداکاری یک دهقان، روح را به کالبد روستاییان یک آبادی در استان فارس دمید و پی نجات روح انسانی سخت کوش ترین مردمان، گامی برداشت.

حالا رمضان تنها، کشاورز روستای دهمور از توابع آباده طشک شهرستان نی ریز در استان فارس، خانه اش را، به کتابخانه ای تبدیل کرده است تا ماوایی باشد برای پیوند میان روستاییان و کتاب، آن یار مهربانی که پرورش دهنده اندیشه و نجات بخش روح انسانی است.

رمضان، تنها منزل مسکونی اش را به کتابخانه عمومی تبدیل و به نهاد کتابخانه های عمومی فارس اهداء کرد تا روح بلند دهقانان از دیروز تا امروز را اثبات کرده باشد.

رمضان تنها، تا دیروز خانه اش را به شکل امانی و با هدف رونق امور فرهنگی، کتابخوانی و برپایی کلاس های قرآن و پرورش نوجوانان و جوانان روستایش، در اختیار همه گذاشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمضان تنها خانه اش را کتابخانه کرد

رمضان تنها خانه اش را کتابخانه کرد