مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 13:102016-02-14بين الملل

"آمریکا برای آزار چین دست به کارهای بچه گانه می زند"


پس از آنکه سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه ای را برای تغییر نام ساختمان مقابل سفارت چین در واشنگتن به اسم یکی از مخالفان سیاسی محبوس چینی تصویب کرد، - یکی از روزنامه های ناسیونالیست چین اعلام کرد، سیاستمداران آمریکایی به اقدامات بچه گانه و بی اهمیتی متوسل می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه گلوبال تایمز تحت کنترل حزب کمونیست چین این اقدام را تحریک آمیز دانست و نوشت: این اقدام با هدف برانگیختن خشم پکن صورت گرفته البته چین آن را موضوع مهمی نمی داند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: آمریکا در برخورد با چین پاک گیج شده چرا که به تهدیدهای نظامی یا تحریم های اقتصادی که احتمالا نتیجه عکس دارند، تکیه کرده است، ظاهرا تنها گزینه برای واشنگتن برای آنکه چین را اذیت کند، انجام اقدامات بچه گانه و بی اهمیت است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه چین هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

لایحه 5451 سنا که از سوی تد کروز، سناتور تگزاس، و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا پیشنهاد شده قصد دارد برای محکوم کردن اقدامات دولت پکن نام ساختمان مقابل سفارت چین در واشنگتن را به اسم لیو شیائوبو، برنده جایزه صلح نوبل ادبی که به 11 سال حبس محکوم شده، تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"آمریکا برای آزار چین دست به کارهای بچه گانه می زند"

"آمریکا برای آزار چین دست به کارهای بچه گانه می زند"