مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 09:062016-02-14بين الملل

چالش های فراروی ارتش اسراییل؛ ضعف عمق استراتژیک


بر اساس اطلاعات موجود بین 80 تا 90 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی در منطقه ای به مساحت 120 کیلومتری از سواحل حیفا و اسدود ساکن هستند و این یک تهدید امنیتی واقعی برای اسراییل به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، شکی نیست که جغرافیای سیاسی یکی از مهم ترین عواملی است که بر امنیت اسراییل تاثیر دارد، این عامل به یکی از چالش های اساسی نظریه های امنیتی اسراییل تبدیل شده و امنیت داخلی اسراییل تاثیر زیادی از موقعیت جغرافیایی این رژیم می پذیرد.

مرزهایی که اسراییل در جنگ های خود آن را ترسیم کرده و بر اراضی آن مسلط شده، مشکلات امنیتی اساسی برای ترسیم کنندگان سیاست های امنیتی در این رژیم دارند، چرا که طول سواحل و مرزها نسبت به مساحت کلی اراضی اشغالی زیاد است.

این منطقه یک مساحت صاف و تنگ است و بسیاری از بخش های آن مسکونی یا صنعتی هستند و توانمندی های نظامی اسراییل در دسترس دشمنان این رژیم قرار دارد.

الف: ضعف عمق استراتژیک بر اساس اطلاعات موجود بین 80 تا 90 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی در منطقه ای به مساحت 120 کیلومتری از سواحل حیفا و اسدود ساکن هستند و این یک تهدید امنیتی واقعی برای اسراییل به شمار می رود، چرا که باعث فقدان عمق استراتژیک این رژیم شده و می تواند در صورت هدف قرار گرفتن اسراییل در این مناطق، خسارت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های فراروی ارتش اسراییل؛ ضعف عمق استراتژیک

چالش های فراروی ارتش اسراییل؛ ضعف عمق استراتژیک