مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 بهمن 1394 ساعت 17:262016-02-13اجتماعي

کبوترخانه حرم شاهچراغ افتتاح شد پرواز کبوتران بر فراز بام معنوی شیراز


با افتتاح کبوترخانه حرم احمد بن موسی(ع) عموم زائران می توانند منظر زیبای ایجاد شده از پرواز کبوتران بر فراز گنبدهای فیروزه ای حرم را از بام معنوی شیراز به تماشا بنشینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شیراز، از قدیم الایام در اشعار، مداحی ها و مرثیه های ایرانیان، پرندگان و کبوتران حرم های مطهر جایگاهی متبرک و متیمن داشته احساسی از عشق و ارادت را در زائران حرم های مطهر و مضاجع شریف بر می انگیخته اند چنانکه بسیاری از زوار با نذر اهدای کبوتر، به نوعی کبوتر دل خویش را در آسمان حرم پرواز داده، رواق منظر چشم را آشیان کبوتران حرم می ساخته اند چنانکه اهل ذوقی گفته: گریه بهانه ای است که عاشق ترم کنی، شاید مرا کبوتر جلد حرم کنی.

بعدازظهر امروز اما کبوترخانه حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) با حضور خدام حرم و اهالی رسانه افتتاح و اعلام شد که این کبوترسرای سبز و مجهز به پنل های خورشیدی به روی عموم زائران گشوده خواهد بود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در آیین گشایش این کبوترخانه اظهار داشت: وجود پرندگان و کبوتران در حرم های مطهر در سنوات طولانی به صورت یک اصل و سنت درآمده و شاید هم بتوان این پرندگان را نمادی از علاقه و عشق و نمادی از پرواز در ملکوت اعلی دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبوترخانه حرم شاهچراغ افتتاح شد پرواز کبوتران بر فراز بام معنوی شیراز

کبوترخانه حرم شاهچراغ افتتاح شد پرواز کبوتران بر فراز بام معنوی شیراز