مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 بهمن 1394 ساعت 16:052016-02-13بين الملل

عربستان تنها در صورت کاهش عرضه ایران با کاهش تولید موافق است


منابع آگاه صنعت نفت می گویند، عربستان تنها در صورت موافقت ایران با کاهش عرضه نفت با کاهش تولید نفت خود موافقت خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، منابع آگاه می گویند، الوجیو دلپینو وزیر نفت ونزوئلا که همچنین ریاست شرکت ملی نفت ونزوئلا را برعهده دارد در جریان سفر دوره ای به کشور های تولید کننده نفت در ماه جاری پیشنهاد کرد که تولید نفت در سطوح کنونی ثابت شود.

یک منبع آگاه می گوید: اگرچه این ایده با استقبال عربستان مواجه شد، اما گفتگوها در سطح اولیه باقی مانده و ریاض در این زمینه اقدامی نخواهد کرد مگر اینکه تهران با کاهش عرضه موافقت کند.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: این کشور در مسیر درست اقدامی از سوی تولیدکنندگان نفت برای بالا بردن قیمت های پایین انرژی قرار دارد.

الوجیو دلپینو وزیر نفت ونزوئلا به جزییات بیشتر در این زمینه اشاره نکرد.

دلپینو که اخیرا در راستای سفر دوره ای جهانی برای جلب حمایت اوپک و غیراوپک از بالا بردن قیمت نفت، به روسیه و عربستان سفر کرده بود، گفت: ما در یک مسیر بسیار، بسیار، بسیار خوب قرار داریم.

پس از آنکه انتشار گزارشی حاکی از توسل اوپک به کاهش تولید برای کاهش اشباع عرضه جهانی نفت و پس از اشتهای پرریسک بازار های سهام برای نفت، قیمت نفت سبک آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته 10 درصد افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان تنها در صورت کاهش عرضه ایران با کاهش تولید موافق است

عربستان تنها در صورت کاهش عرضه ایران با کاهش تولید موافق است