مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 بهمن 1394 ساعت 14:352016-02-13اجتماعي

بزنگان را قبل از خشک شدن و صرف هزینه های میلیاردی دریابیم


بزنگان، تنها دریاچه طبیعی شمال شرق کشور که مقصدی برای گردشگران است در آستانه خشک شدن قرار دارد و در یک قدمی تبدیل شدن به ارومیه ای دیگر است، - دریاچه ای که قبل از خشکی کامل آن و صرف هزینه های میلیاردی باید برای نجاتش هر کاری انجام داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در بلندی های کپه داغ و در 130 کیلومتری جاده مشهد – سرخس دریاچه آب شیرینی به وسعت حدود 80 هکتار قرار دارد که همه ساله در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار زیستگاه بسیار مناسبی جهت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی است.

دریاچه بزنگان یا کل بی بی تنها آبگیر طبیعی و مهم ترین دریاچه در استان خراسان رضوی است که آب آن از بارندگی های سالانه و چشمه های کوچک یا چشمه های زیر دریاچه تامین می شود.

اینگونه تامین شدن آب دریاچه باعث شده است که آب آن طعم کمی تلخ و شورمزه بدهد، البته این دریاچه مرکز پرورش ماهی قزل آلا بوده و در صورت برنامه ریزی صحیح از ویژگی های لازم برای جلب گردشگران برخوردار است.

سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفظ و بهره وری معقول از این پدیده طبیعی و با حفظ اصالت تعادل اکولوژیکی آن، برنامه هایی در دست اقدام داشته و امید می رود که در آینده نزدیک این منطقه یکی از مراکز مهم علمی پژوهشی و تفرجگاهی شود، به همین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزنگان را قبل از خشک شدن و صرف هزینه های میلیاردی دریابیم

بزنگان را قبل از خشک شدن و صرف هزینه های میلیاردی دریابیم