مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 بهمن 1394 ساعت 14:102016-02-13سياسي

ناگفته های گفتگوی صریح مقامات ایران و ترکیه


در ترکیه اصطلاحی وجود دارد که می گویند «دوست همیشه تند و صریح حرف می زند»؛ ما با دوستان ایرانی مان مخصوصاً در دیدارهای مقامات بالا خیلی رُک، - سفیر ترکیه در تهران می گوید: در ترکیه اصطلاحی وجود دارد که می گویند دوست همیشه تند و صریح حرف می زند ؛ ما با دوستان ایرانی مان مخصوصاً در دیدارهای مقامات بالا خیلی رُک، صریح و شفاف صحبت کرده ایم و مانند بعضی از مقامات کشورها مقابل و در برابر و روی آنها نخندیدیم و پشت سر آنها حرف های دیگری بزنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شفقنا نوشته است: دوست همیشه تند و صریح حرف می زند ؛ این ضرب المثل ترکی را رضا هاکان تکین در دفاع از یکرنگی و رفتار صادقانه ترکیه در قبال ایران به کار می برد.

او در زمان نخست وزیری داوود اوغلو به عنوان سفیر ترکیه به ایران آمد.

او چندکلمه ای در حد تعارفات فارسی بلد است و حضور سه خانم از یک پایگاه خبری برای مصاحبه را نشانه ای از فعال بودن بانوان ایرانی در عرصه های اجتماعی و مؤید سخنان دکتر ظریف درباره پیشرفت بانوان ایرانی می داند.

هاکان تکین نمی پذیرد که روابط ایران و ترکیه، زمستانی و سرد شده است.

او می گوید: در بعضی از موارد ممکن است ما اختلاف نظر و دیدگاه با مقامات ایرانی داشته باشیم ولی با این حال همیشه روابط و رایزنی های ما در سطوح بالا ادامه داشته و دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های گفتگوی صریح مقامات ایران و ترکیه

ناگفته های گفتگوی صریح مقامات ایران و ترکیه