مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 بهمن 1394 ساعت 08:412016-02-12سياسي

یک سد 10 برابر هزینه ساخت از بروز خسارت سیل جلوگیری می کند/گتوند اهواز را نجات داد


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ساخت یک سد می تواند 10 برابر هزینه ساخت خود از بروز خسارت در زمان جاری شدن سیل جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، محمد حاج رسولیه در نشست شورای سیاست گذاری در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه در طول 30 سال سابقه کاری خود در صنعت آب کشور تاکنون بیشتر از منظر مهندسی به موضوع نگاه شده است، گفت: اگر تاکنون بیشتر فعالیت های ترویجی در بخش آب به مواردی مانند طرح داناب محدود بوده و کمتر مسائل را در عرصه اجتماعی مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: نبود این گونه نگاه ها باعث شد تا زحمات دولت را نتوانیم به خوبی به نمایش بگذاریم و این باعث نقدهایی نیز بر علیه وزارت نیرو شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با بیان اینکه مباحثی مانند آب و اجتماع، آب و محیط زیست، آب و اقتصاد، مطالب پیچیده ای هستند که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود، گفت: در بخش آب با چالش های مختلفی روبرو هستیم، ولی در بخش آب های زیرزمینی و نقدهایی که در زمینه سدسازی به وزارت نیرو می شود، از چالش های مهمی است که بایستی بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در 15 سال اخیر متوسط بارندگی های کشور از 250 میلی متر به 215 میلی متر و در 6 سال اخیر به 205 میلی متر رسیده است و منابع آبی کشور به یکباره با کاهش 20 درصدی مواجه شده است، اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سد 10 برابر هزینه ساخت از بروز خسارت سیل جلوگیری می کند/گتوند اهواز را نجات داد

یک سد 10 برابر هزینه ساخت از بروز خسارت سیل جلوگیری می کند/گتوند اهواز را نجات داد