مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 ساعت 21:302016-02-11بين الملل

فرانس پرس: مذاکرات محرمانه آنکارا و تل آویو برای بهبود روابط


به نقل ازخبرگزاری فرانسه ،ترکیه و رژیم صهیونیستی دور جدید و محرمانه مذاکراتی را در ژنو با هدف بهبود روابط آغاز کردند که از سال 2010 بحرانی شده است.

فریدون سینیرلی اوغلو دستیار وزیر مشاور در امور خارجه ترکیه و یاکوب ناگل مشاور امور امنیتی اسراییل و همچنین جوزف سیهانوور Joseph Ciechanover مشاور دیگر بنیامین نتانیاهو ریاست این مذاکرات را بر عهده دارند که دیروز چهارشنبه آغاز شده است.

مسئولان اسراییلی در این مورد اظهار نظر نکردند و وزارت امور خارجه ترکیه نیز این خبر را تایید یا رد نکرد.

روابط ترکیه و اسراییل در سال 2010 بعد از آنکه نیروهای اسراییلی به سوی کشتی های ترکیه رهسپار به سوی غزه آتش گشودند و ده ترک کشته شدند وخیم شد.

ترکیه سه شرط را برای عادی سازی روابط مطرح کرده بود که عذرخواهی علنی درباره این حادثه، پرداخت غرامت مالی به قربانیان و لغو محاصره اسراییل بر غزه بود.

اسراییل عذرخواهی کرد و در مذاکرات در مورد اصل پرداخت غرامت نیز پیشرفت حاصل شده ولی مواضع دو طرف ظاهرا درباره غزه نزدیک نیست.

خبرگزاری رویترز هم امروز به نقل از سخنگوی حزب عدالت و توسعه ( حزب حاکم تر کیه ) اعلام کرد مذاکرات بین ترکیه و اسراییل برای رفع اختلافات بین دو طرف بخوبی پیش می رود ولی تاکنون برای بهبود روابط و افزایش همکاری در زمینه انرژی در شرق دریای مدیتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانس پرس: مذاکرات محرمانه آنکارا و تل آویو برای بهبود روابط

فرانس پرس: مذاکرات محرمانه آنکارا و تل آویو برای بهبود روابط