مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 ساعت 12:052016-02-11اقتصادي

ضرورت توجه به بومی سازی تکنولوژی وارداتی در پسابرجام


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مازندران گفت: در پسابرجام باید به بومی سازی تکنولوژی وارداتی توجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، مهدی رازجویان در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی و فعالین اقتصادی مازندران که با حضور کرباسیان رییس کل گمرک کشور در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، گفت: اهمیت و توجه به برنامه توسعه 5 ساله ششم، اقتصاد مقاومتی و درک شرایط پسا برجام از مسائل قابل توجه در هر نوع تلاش اقتصادی است.

وی با بیان این که هر نوع تلاش اقتصادی باید در جهت جذب سرمایه گذار و مهم تر از آن کسب دانش فنی باشد، افزود: ما نباید فقط واردکننده کالا باشیم، بلکه باید تکنولوژی و دانش کالاهای وارداتی را نیز بتوانیم بومی سازی کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مازندران با بیان این که صادرات باید با محوریت تولید اشتغال در داخل باشد، تصریح کرد: سه شرکت تولید کننده مازی نور، کاله و لوله پروفیل در سال 93 جزو صادرکنندگان نمونه کشوری معرفی شدند.

وی افزود: از موقعیت مازندران به عنوان کریدور شمال به جنوب، داشتن 38 شهرک و ناحیه صنعتی، داشتن فرودگاه، مواهب طبیعی، برخوردار بودن از راه آبی و چند فرودگاه باید نهایت بهره را در رونق اقتصادی این استان برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به بومی سازی تکنولوژی وارداتی در پسابرجام

ضرورت توجه به بومی سازی تکنولوژی وارداتی در پسابرجام