مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 ساعت 03:162016-02-10بين الملل

عطوان: آمریکا به ترکیه و عربستان از پشت خنجر زد


عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر بارز جهان عرب گفت که دولت آمریکا از پشت به ترکیه و عربستان خنجر زد و معارضان خارج نشین سوریه نگران سقوط قریب الوقوع شهر حلب هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر بارز جهان عرب در مقاله ای به بررسی وضعیت معارضان سوری مورد حمایت ریاض در سایه موضعگیری اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پرداخت و نوشت: بیش از دو روز کامل منتظر شدیم تا آمریکا پاسخ رسمی به درخواست ریاض نعسان الاغا از مخالفان سوری خارج نشین سوریه بدهد که خواستار توضیح درباره سخنان شوک برانگیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس لندن بدهد.

کری در این سخنان پیش بینی کرد که این معارضان به علت کناره گیری از مذاکرات ژنو با نظام سوریه زیر نظر سازمان ملل، در طول چند ماه ریشه کن شود اما تا این لحظه آمریکا واکنشی نشان نداد و ترجیح داد که سکوت پیشه کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این اظهارات معارضان سوری خارج نشین را مسئول فروپاشی مذاکرات ژنو به خاطر کناره گیری از آن دانست و همین امر راه را برای بمباران مشترک مواضع گروههای مسلح زیر مجموعه این معارضان خارج نشین در اطراف ریف شهر حلب داخل سوریه توسط جنگنده های سوریه و روسیه و تداوم آن در طول ماههای آینده هموار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: آمریکا به ترکیه و عربستان از پشت خنجر زد

عطوان: آمریکا به ترکیه و عربستان از پشت خنجر زد