مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 14:262016-02-10پزشكي

مردان بیشتر از زنان سنگ می گیرند + علائم و توصیه ها


اغلب مردان ایرانی به فکر سلامت شان نیستند و بیماری ها کلیوی از جمله سنگ کلیه در مردان سه برابر زنان است، همچنین ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است و ویزیت های اورولوژیست ها برای مردان رایگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت خبرگزاری تسنیم"، عباس بصیری بابیان اینکه سنگ های ادراری و پروستات از شایع ترین بیماری های مردانه است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مردان زمانی به پزشک و درمان مراجعه می کنند که فرصت های طلایی درمان ارزان و کم عارضه را از دست داده اند.

وی که در آستانه برگزاری "روز ملی سلامت مردان" -ششم اسفند-سخن می گفت عنوان کرد: با توجه به شیوع انواع بیماری های مردانه در کشور و کم توجهی اغلب مردان به سلامت شان، روز ملی سلامت مردان به عنوان یک روز سمبلیک و برای توجه مردم و مردان به سلامتی شان در نظر گرفته شده است.

بصیری تأکید کرد: متاسفانه در تمام دنیا و به ویژه در ایران مردان بین آحاد جامعه کمترین اهمیت را به سلامتی خود می دهند و زمانی برای درمان و اقدام پزشکی مراجعه می کنند که در شرایط پیشرفته و نهایی بیماری هستند.

این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: از طرفی دیگر مردان در جامعه ما نقش موثرتری را در تأمین معیشت زندگی خانوار به عهده دارند و به دلیل اشتغالات خود توجه به سلامتی مغفول باقی می مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان بیشتر از زنان سنگ می گیرند + علائم و توصیه ها

مردان بیشتر از زنان سنگ می گیرند + علائم و توصیه ها