مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 11:562016-02-10بين الملل

خیز آمریکا برای نفوذ در ترکمنستان/ برنامه عمل مشترک در سال 2016 تدوین شد


همزمان با سفر هیئت عالیرتبه سیاسی-اقتصادی آمریکا به ترکمنستان، طرح جامع همکاری در سال 2016 میان واشنگتن-عشق آباد به تصویب رسید.

- " در عشق آباد، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکمنستان امروز با انتشار اطلاعیه ای تصریح کرد: هیئت سیاسی کاخ سفید به ریاست ویلیام تاد مقام وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی به عشق آباد سفر و پیرامون موضوعات مختلف با طرف ترکمنی رایزنی هایی را انجام داده است.

بنابر اعلام این اطلاعیه، در آغاز این مذاکرات که در محل ساختمان وزارت خارجه ترکمنستان برگزار شد، طرفین بر نتایج سازنده در زمینه فعال سازی روابط دوجانبه میان عشق آباد واشنگتن و نیز علاقه مندی دو طرف جهت تنوبخشی آتی مناسبات میان دو کشور، تآکید کردند.

در جریان این گفت وگوها، برنامه جامع عمل مشترک جهت توسعه همکاری میان ترکمنستان و آمریکا برای سال 2016 میلادی و نیز تعاملات چند جانبه در چهارچوب مذاکرات С5+1 (همایش وزرای خارجه 5 کشور آسیای مرکزی و آمریکا) و نیز همکاری های فرهنگی و انسانی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ترکمنستان در این گزارش بدون اشاره به جزییات بیشتر اعلام کرد که در پایان این مذاکرات طرفین بر ضرورت توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری های میان ترکمنستان و آمریکا براساس اصول م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز آمریکا برای نفوذ در ترکمنستان/ برنامه عمل مشترک در سال 2016 تدوین شد

خیز آمریکا برای نفوذ در ترکمنستان/ برنامه عمل مشترک در سال 2016 تدوین شد